MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

lördag, januari 13

Tvättomania...ett trauma...

Jupps, idag var dagen D! Jag skulle inhandla den förbannade tvättmaskinen och ett stycke diskmaskin...helst av allt om det kunde ingå en städkärring i paketet så skulle det vart min våta dröm nu när foglossningen får en att vagga som en freaking pingvin! Papsen hade äntligen lämnat sin grotta i Bohuslän & kunde vara min driver.

Med reklambladet greppat i näven vanka jag som en anka...men i mina drömmar skutta jag graciöst fram till bildörren och klev in (inte bökade & flåsa som en gris som IRL). Vi åkte till meckat av alla meckan...där alla vitvaror skiner och står i flera rader... När jag vankat som en anka bland alla maskiner & kollat energiklasser och äckliga decibel...för jag tänker inte köpa mig en diskmaskin som står & slammrar tills man hivar ut en genom rutan, utan så tyst som bara möjligt till det billigaste priset som möjligt.

Mucho för mina dineros va planen. Hittade något som va på 50 decibel...ja det va rimligt buller...hooka tag i en säljare och så börjas det...min illusion sprack direkt. -Hur många pers ska maskinen vara för? -Ja minimum 3-4pers och sen beror det ju på vad som händer?! -Asså den här maskinen lämpar sig mer för en sommarstuga eller om man diskar en gång i veckan! -EN GÅNG I VECKAN?! Så...man bör ha jävlig mycket porslin menar du för att köpa den här? -Ja...asså den är ju egentligen kanske inte anpassad för att användas varje dag! Tänkte i mitt stilla sinne...jaha man tillverkar diskmaskiner som står på golvet...men man kan inte diska varje dag i dem...för att??? Rädda barnarbetare? Skänka pengar till valar? Plantera träd?

Eller varför gör man en jävla diskmaskin som man inte kan använda i dagligt bruk för en familj när maskinen är en stor jävla klump? Hur många kan vänta en vecka med att fylla en diskmaskin? En singelsnubbe som aldrig får bjuda på middag eller ens kan skita ner en tallrik med sina micromaträtter?! Borde han inte då skaffa en bänkdiskmaskin istället så grogg glasen åtminstånde blir avsköljda en gång om året?!

Skitirriterad vart jag...så kolla man runt...jaha vad kan du rekomendera för en normal familj då? Ja...typ 5000 spänns klassen?! Jo men tjena...jag har ingen lust att kasta pengar på en jävla diskmaskin för man har en lat unge som knappt kan skölja ur sitt eget glas, som uppenbarligen kan tänkas behöva karta & kompass för att ens hitta till diskhon så vida man inte har en mutgåva i form av stålar eller spel?!

2500-3000 tycker jag är fullt normalt att slänga på det, för sen kommer ju extra fin elräkning och så ska man köpa maskindiskmedel och sköljmedel...och det kostar mer än en liten YES flaska på rusta om vi säger så! Så jag är snikobert på den punkten helt enkelt! Det blir nästan billigare att köpa PSP spel till sonen en gång i månaden än att underhålla detta vattensprutande monster! Nä...så jag sket i diskmaskinen...övergick till tvättmaskiner...jaha ja...då ska man ha A klass, papsen propagera för 1200 varv eller högre för då blir tvätten torrare hade han hört..själv börja man typ peta sig i näsan och bläddra läppen med lätt dregelsträng...ska det va så jävla avancerat att hitta en tvättmaskin då? Så läser man ngt om fötter...fötter för tvättmaskiner ska man tydligen ha & de köper man separat serrö?!

Papsen knäböjer inför alla miljoner maskiner och analyserar kapacitet...tacka fan att man har med sig han...för det första hans gedigna intresse har ej smittat av sig på mig, för det andra...har ni EVER sett en pingvin knäböja eller?! Nä precis...jag skulle aldrig ens kunna kravla mig upp med värdigheten i behåll hahaha...så GLÖM å DRÖM!

Vaddå....ingår det inga fötter? Va fan vill de nu då? En säljare börja cirkulera & jag haffa han...så började han förvirra resterande av min trasiga hjärna...amen det här märket vettu, det gör delarna i polen...det här är italiensk & den här är engelsk...bla bla blaaaa... man bara hörru du en typ bosch som man kanske hört talas om, inget taiwanesskit tack...för om den pajjar så har jag ingen lust att skicka hela maskinen till långt-bort-i-stanien och vänta tre år på att få tillbaka den.
-Amen bosch e ju liksom tyskt...
-JA OCH TYSKLAND LIGGER MAX 10 timmar härifrån, är välkänt och de lär säkert ha 15 långtradare varje dag som kommer med delar snare än den där turkiska tvättmaskinen honeypie?!

Fråga om de där fossingarna...så fnissa han & berätta att de testa å sälja dem i norge & det funka skitbra...så nu säljs de i sverige med. Titta på han & tänkte...jojo...normänn klättrar i sopptunnor när de inte kommer in genom låsta portar, det har jag läst om i aftonbladet...så hur jävla smart lät det där på en skala?!

Behåll dina jävla fötter din pajas! Sen va det lajlaj om försäkringar...mohaha...jo visst, när en sak pajkar ihop så i regel kan du ändå pissa på maskinen...för då finns det ändå en lite klausul i microsize som avsäger sig allt ansvar och du har betalt som en åsna för absolut inget! Nä tack, hemförsäkring är samma skit...dock lite avskrivning & högre självrisk...men en snabb kalkyl i huvudet säger mig att det går på ett ut ändå och rent av så när väl maskinen pajar så är det ändå dax att köpa sig en ny historia!

Och för egen del...köper tvättmaskin för man ska få en liten popoare som kommer fylla tvättkorgen innan den ens rapat klart...och självfallet så passar en tvättmaskin som handen i handsken då...samt det kommer att bli ett skötbord on top, så slipper man införskaffa ett nytt sådant. Ja, jag e för att kunna använda en grej på fler sätt...kanske ett trauma efter ha bott sk. compact living på 19kvm i mina yngre dar med en inneboende syster på halsen...*S* men men...shit that don´t kill you...och så där va...hehe

Och tillåt mig säga...den lilla trippen att släpa hem två maskiner tog hela två timmar bara för att slutligen välja en endaste av ren trötthet....tillslut var det bara...här är pengarna...ge mig ett jävla kvitto & sätt upp den på hemkörning för fan & se till att de installerar åbäket oxå! Jag orkar banne mig inte pillidutta mig bland maskiner & shit...min shoping ska va enkel...smach and grab kinda shoping gillar jag hahaha...gå in, se ut & packa i påsen...inte traggla runt & filosofiera...analysera detaljer, varv, fötter, försäkringar och vilka jävla länder som gör vad... ge mig en bra maskin med ett känt märke och shut d fuck up!

Jag är nog ingen kvinna...jag är nog mer en karl...peka & betala...tack å hej...jag HATAR folk som inte kan bestämma sig & mitt intresse...daah, sa till papsen...peka ut den du tycker är bäst & sen e vi klara...han e ju alltid bra på analysera i all evighet så jag litar på hans omdöme, jag vill hem och äta nu...I give up...just kill me...shot me...do it...DO IT!!!

MMM...så går det till när jag shoppar hahaha

4 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

"...nu när foglossningen får en att vagga som en freaking pingvin.." MÅSTE vara - om inte månadens - så åtminstone veckans citat!

Jo, men delvis så måste jag ge dig rätt: varför kan inte dessa säljare bara guida en rätt bland alla dessa maskiner och modeller? Nej, själv litar jag aldrig på dem utan kommer lika frågvis som din far innan jag kan bestämma mig.

Men då det är två år mellan A & A är så själaglad att jag alltid haft både tvätt- och diskmaskin då man ändå ägnar så himla mycket tid till att laga mat, städa och plocka i ordning åt döttrarna. Diskmaskin må låta "lyxigt" men är KANON och besparar en flertalet timmar i veckan vid diskbänken i onödan - och SÅ himla lång tid tar det INTE att tömma diskmaskinen (dessutom så slipper man se eländet framme).


Samuel

söndag, januari 14, 2007  
Blogger RedAngel said...

hehehe...ja men det e ju sant, du ska se hur man vaggar!!!

Jag misstänker att de antingen tänker på provisionen & därför rekomenderar helst maskiner i 10.000 klassen eller så snackar de på autopiloten!

Min förra lgh hade jag allt, det ingick men nu...får man köpa in allt & japps det hjälper & man får mer tid över till kidsen och blir gladare & får det smidigare!

hehe varför tror du jag har med mig papsen hahaha...han analyserar & pekar, jag betalar!

söndag, januari 14, 2007  
Anonymous Anonym said...

Nästa gång, kan du väl ta en fika medans Pappa handlar?! Skriv ner på en lapp vad du ska ha.
På tal om norrmän, hörde jag att årets julklapp var en special ugn till fryst pizza...

söndag, januari 14, 2007  
Blogger RedAngel said...

Tss...ali, gubbfan är inte så lätt att ha å göra med...man måste liksom sparka in han bland maskinerna annars går han & hittar massa annat skit att klämma på och analysera.
När jag eldat upp han i maskinträsket sjönk jag ned på en kartong i butiken & lät han springa som en liten iller bland maskinerna...skyllde på blodtrycket hehe (iofs halvsant)

måndag, januari 15, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home