MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, januari 14

Made in Yugoslavia...

Jag har garvat så tårarna sprutar, jag har nästan dött av skratt... vi hyrde lite filmer (4st) eftersom vädret sög & langade upp med chips, dipp & popcorn... här skulle vi bunkra upp oss med mysfiltar & levande ljus och några liter läsk!

Sonen va lite skeptisk till valet, men jag sa ey det handlar om juggar & dom e fan galna...så den kan inte va dålig! Mycket riktigt, alla svordommar & alla de där blandningar med svenska ord mitt i meningarna och allt det där man känner igen från landet...my god, en pärla!!!

Bästa är när ena juggebrorsan har skaffat sig en korvkiosk & hans svenska språkkunskaper är lite lajlaj...vi dog...vi ramla nästan ur soffan av asgarv

En svensk man ska köpa en korv & har inte mindre pengar & inte korvjuggen heller...svensken frågar om han kan betala imorgon? Juggen tänker & kommer på en idé...
-Okej, jag prutta på korven och du får den gratis?! Svensken tittar frågandes på juggen men tar sen korven & trippar iväg, juggens brorsa asgarvar och säger det heter PRUTA, inte prutta... du sa just att du prutta på hans korv & därför fick han den gratis....amen det var ju så man dog!!!


Denna film är så jävla dråpligt rolig, äkta burlesk ....lite typ jalla jalla stuket på den! Gillar mer sånna här än stöpta hollywood manus med same shit, där det känns som man redan sett 10 likadana ibland!

Det är inte ofta jag sitter & snacka filmer på min blogg...men denna...jag älskade den...och språket...amen gud, det är så min mamma & hennes vänninor upp i dagen att snacka jugoslaviska & sen slänga med en massa svenska ord mitt i allt!

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag ska tipsa Mannen.

söndag, januari 14, 2007  
Blogger RedAngel said...

hehee han juggo oxå eller? Då kommer han dö av skratt av allt som man känner igen & uttrycken, inte för man behöver va jugge för att skratta åt den här rullen dock...men e man juggo så blir det extra mkt flabb :P!

Tipsa min mamma & hon ska kuta till videobutiken för att haffa den. Den har tydligen gått på bio, men det har jag missat totalt :S

måndag, januari 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

Svar ja

måndag, januari 15, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S* Då kommer väl säker du oxå känna igen alla uttryck & om svärföräldrarna bor kvar där nere helst på landet...så vet man deras tänk!
Då känner du till det berömda släpa med sig presenter till alla släktingar & allt sånt hahaha! Fan va kul

måndag, januari 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

Nej, de bor här. Men... Dessutom skulle de nog vilja att jag var ite mer engagerad i deras juggo...Men de har vant sig...

måndag, januari 15, 2007  
Blogger RedAngel said...

...det vill de alltid :D man ska ha det indunkat...spela ingen roll, helst ska man på semestrarna där skrubba huset & leka uppassare åt släkten för att bevisa sin duglighet som kvinna...eller så gör man som jag kliver upp vid 12-ish, tar en kaffe & cigg i trädgården & skiter i att börja morgonen kl 05.48 med baklavabak & storstädning hahaha...they just learnd to love me...the diva from sweden MOHAHAHA
Tack du jag vet... *S* men jag...är rebell hahaha

måndag, januari 15, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home