MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, oktober 24

Paus bland tapeter och funderar på vuxendagiset...

Ja, snart är jag klar...4 våder kvar men nacken tyckte det var paustime. Kom lite och tänka på arbetsförmedlingen och dess "service". Har ju haft perioder då man vart inskriven och av någon underlig anledning så har dom alltid gjort en galen med deras idiotuppdrag och de där kurserna som de promt ska peta in en på.
Även hört av andra hur snuttiga dom kan vara mellan varven och faktiskt så får man en känsla av att om du inte har jobb så är din mentala status plötsligt nollställd, de ska helst bestämma så mycket så man blir omyndigförklarad.

Hur jag halkade in på det här med datautbildningarna...jag fick ju gå på "kurser" så klart, dom som AF påtvingar en...då var det ett ton informationsmöten, är säkert samma nu men nu har jag en annan specialförmedling pga mina skador...tro mig det har tagit tid att acceptera ordet rörelsehinder, eller handikapp som de oxå nämner. Man är ju ung snygg tjej som jaha har lite probs men...har väl märkt sen mer och mer att faaan oxå...MÅSTE de ha rätt?!

Anyway, skit i det nu...så iaf kommer man på ett sådant möte, där världens torraste gubbe står och predikar med monoton och nasal röst...man kände att man förlorade focus, han malde på om de där obligatoriska grejer som tillhör inskrivningen och ja, det har man hört förr så hjärnan slog på autopiloten istället. Kvicknade till när en tjej undrade hur hon då skulle göra för hon skulle operera handen i veckan, så vad gör man då? Gubben blev sur och började säga att då blir hon utförsäkrad från AF, den här a-kassan var förlorad. Hon blev förtvivlad och sa att men nu berättar ju jag för dig hur läget är och tänk om det går snett...då kan jag inte kanske komma nästa vecka? Hur gör jag då? Nä i princip fick hon skylla sig själv och nu var det kört! Då explodera lilla jag...va? KÖRT? Hon ska ju opereras...vad fan är det för människor, inhumana jävlar?! Såå jag räckte upp min hand och undrade på vilket vis det kan vara kört...folk har rätt att besöka läkare, tandläkare...så hur menade han att den här kursen funkade?

Jo man blev först utskriven, så fick man komma och skriva in sig sen igen! Ehum...så om jag inte kan komma 08.30 för jag har tandläkaren...så kommer jag 09.45...är jag utskriven då? Japp! Hm...men då kan jag skriva in mig vid den tiden igen då?! Näe...så kan man inte göra, dagen efter får man komma! Skrattade och sa...okej då, kommer ringa till huvudkontoret och kolla för det här låter galet, säg jag jobbar...ska till tandläkaren, inte fan får man sparken då utan man pratar ju med chefen, så hur kan de ha sådana krav på de arbetslösa, det är inte mänskligt??!

Och en OPERATION??? Då kan man ju inte svara för vare sig hur man mår efter, eller om det går åt skogen...så är detta moment 22 eller vad? Det kan inte vara rimligt! Jo så är det säger gubbfan...nu högröd av ilska för jag dribblade och ifrågasatte han! Så jag frågade om hon tex kontaktar försäkringskassan då, eller sin läkare...då kan hon väl inte bli avskriven, eller så går hon på en sjukskrivning istället?! För loppet KAN inte vara kört?!
AHA...ja, så kan man ju göra sa gubbfan tillslut och rekomenderade henne att kontakta dem?? Så arg jag blev, tjejen hade nästan svimmat av skräck...han kunde väl tänkt så lång och sagt det från början istället för att köra domedagsprofetian?! Så där såg man en tendens till att hota folk till lydnad så de små arbetsvägrarna inte skulle tro de har ett liv, de är som fångar på kursen?!

Happs...det va en det jag kom på...nu till hur jag hamna på databiten, karlfan drev mig till vansinne med sitt nasala malande, tonlös och torr...har svårt för sånna och med tanke på hur han visat sig så ville jag INTE stanna en dag i onödan om jag inte skulle begås självmord av tristess!
Han skulle agera som en mentor och hjälpa en att finna en utbildning eller jobb?! Jo han hade vi redan skapat förtroende för NOT. Han frågade mina intressen...ja måla och data har väl alltid toppat listan sen jag var liten (hade data redan som 9 åring *S* de där svarta med grön text, vilken grafik? VART?!) Gjorde även ett test där det kreativa blinkade i topp....

Konst...*FNYYYS* ja sånt där flummeri ger ingen mat på tallriken, utbrister gubbfan?! Jaha ska han klanka på mina INTRESSEN?! Så jag frågade finns det inget som man kan få ihop de där två intressena, för att bli en konstnär och försörja sig på...det vet jag är uteslutet (man lever väl i verkligheten) men datorer är ju...stort som fan?! Nehe jag skulle slå grillerna ur skallen, det skulle jag bara glömma och hej å hå med farbror blå!

Så vad gör envisa lilla puppyn? Har aldrig sett ett nej som slutet, utan jag plöjer hela databaser innan jag finner det jag söker och oj då, den här kursen hade AF till och med köpt in?! Med ett segervisst leende och ena ögonbrynet i hårfästet slänger jag fram mina papper till surgubben, triumferande och ber han LÄSA...kreativ...data...af´s egna kurs....NANANA GUBBFAN, där fick du så du teg! Jaha, ja det verkar ju bra...ööhum...mmm. BRA?!
Det här var exakt det jag frågade dig om det inte fanns och du sa till mig att slå grillerna ur skallen, konstnärligt trams?! Vad är du för vägledare?! Du är ju helt värdelös! Och du får betalt för det oxå?! Mnja...hehe jag har ju mitt balkanska temperament som slår till...och jag var UPPRÖRD som fan, men happy!

Så jaha...se där...layout tillhör kreativa datamissbrukare, bildbehandling likaså...och efter den och flertalet andra kurser åren efter så hittade jag ett verry najs jobb, men dock livsfarligt...man blir ju helt uppslukad av vad man kan göra och deadlines så japp, där blev jag allt en arbetsnarkoman istället bara för det är så kul, och roliga jobb växer inte på trän, där man alltid har en utmaning, där man aldrig kan bli full lärd...det är just det jag gillar med datorer...det tar ALDRIG slut!

Efter mitt missbruk med datan, så jobbade jag i butik...tog mig till toppen och jaha ja...så kunde man bara bli chef?! Hm...det var ju skittråkigt, inga fler utmaningar, man satt på sin lilla topp och tittade ut i dimmorna...nä fyfan vad tråkigt!

Data...that´s my shit...men rädd för att bli en sån som växer fast vid tangentbordet och får musarm på köpet hahaha, för när man skapar med datan så försvinner tiden i ett naffs...man fattar inte när lunchen var eller varför det blev mörkt ute?! Eller varför ögonen är grusiga och nacken stel hahaha...ja, det är min drog mellan varven...speciellt vid nya program...hell vad det rasslar med tid! Och NU...ska jag till tapethärvan igen...urkel...