MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, oktober 24

lite putt...inlägg borta...POFF

Asså nu blir jag fan förbannad, hade skrivit VÄÄÄRSTA inlägget så PLUPP säger det & så var det borta...skitblogg!!! Nu kommer det ju inte bli lika KUL...för nu är jag ju sur jueh!

Ah, får ta och skapa om det där och låta min själ vika ut sig, smärtsamt och djupt som inlägget var hahaha....ja, eller det var en tanke bakom det hela! Skitsamma...smacka upp en länk
här som skulle ha vart med i inlägget, men för att det ska bli lika brutalt bra så skriver jag om det SEN!!!

Så kan det gå när bloggern jäklas med en! Så nu blir det ett helt annat sponant inlägg med alla mina härliga särskrivningar och stavfel...så smsa city och grina, har ej gått SFI kursen mohaha och vägrar!

Så jahapps...ni som nu börjat tipsa efterlyst om mitt tragiska försvinnande upp i rök kan ju genast sansa er och inse att nehe då ingen har chartrat ett plan och tagit mig på en tropisk tur för att spanka mig på en solig playa, tyvärr (kan någon göra det? japps...jag är frivillig och lättskött fånge mot lite solsting och vågskvalp...*PIC ME PIC ME, I ALSO HAVE A SWEDISH EU PASSPORT*)

Ah, förresten...kom på en grej när jag skrev det där om SFI, jag må ha babbeblod i mig men utseendemässigt så tas jag inte för det med min skandinaviska look haha...men så en gång i mitt liv blev jag sänd på någon arbetslöshets tjossan modell "nu har vi vuxetdagis för alla utan jobb är särbarn" och uppenbarligen så var det så extremt vanligt att 99% skulle vara av utlänsk härkomst eller något sådant. Damen som höll i inskrivningen (som för övrigt innehöll de obligatoriska namn/personuppgifter som sig bör när AF drar i trådarna & ska pricka av en) så jahapps....okej det var många utländska...så många att jag började fundera på vart fan jag hamnat eller vad som hänt i landet, eller...hade jag vaknat i en annan världsdel rent av?!

Så ropar damen upp mitt namn (för övrigt europeiskt vanligt förekommande namn) och så kom frågan som man bara ÖH SAY WHAT?! Har du dina slutbetyg med dig från SFI? Ehum? Tänkte jaja det finns fler som har samma namn? Så yttrar hon mitt efternamn, gapandes av förvåning inser jag att det är MINA SFI betyg hon efterlyst....så nähe, upplyser att jag är både född och uppvuxen här så SFI har aldrig känts så pass aktuellt (har visserligen pluggat en massa...men svenska för invandrare har aldrig lockat mig direkt av någon underlig anledning?!).

Hepps hopps oj då?! En liten stund senare så får man ha någon personlig träff med damen, så hon börjar regga in mina uppgifter, tidigare jobb och diverse annat, sen frågar hon....har du med dig dina betyg från SFI? Amen för i helvete vad är det med dig??? JAG ÄR JU FÖDD HÄR FORTVARANDE!!!! Kunde inte låta bli att explodera, eftersom hon cirkus 2 minuter tidigare frågat samma sak?! Så när jag blir förbannad så..ja låt oss säga att hornen växer ut som den sanna oxe man är, här samarbetas det icke och istället så frågar jag VAD det är för ställe jag hamnat på och på vilket sätt de skall kunna hjälpa mig?!

Lyrisk blir damen...jo man kan ju göra sitt SFI prov här, eller så kan man ju faktiskt få en helt eget mailkonto skapat, eller...ja man kan ju få lära sig hur man använder word!!! ÄR DET ICKE FANTASTICO SÅ SÄG?! Jag stirrar perplex på denna dam...mållös för en sekund...sen exploderar jag, här tänker jag inte stanna en sekund till...
-Men...men...aah men då vet du blir du avanmäld till a-kassan hotade hon med! Pfft tänkte jag, jag hade blivit hänvisad hit och det var icke "min" AF, så den tomten gick inte!

Frågade vad de hade att erbjuda mig då? Jobb? Praktik? Vad? Nä...de hade sin underbara kursplan för hjärndöda...man fick ett mailkonto och lära sig word...skitbra grejer!!! Det var väldigt användbart nu för tiden, det var moderna tider...data var väldigt poppulärt serrö skulle jag veta!
Kunde inte låta bli... Jaha, även SFI provet för svenska medborgare är väl en fantastisk möjlighet det med, eller?! Så jag upplyste lilla madamen att du jag har samtliga betyg klara för att ta ECDL, den enda orsak att jag inte tagit det var (då iaf) att det kostade pengar och snålarslad som man är tänkte jag inte bekosta detta! Hon tittade frågade på mig ECDL??? Ja, datakörkortet?! Om ni kan erbjuda mig det, så kan jag stanna...i annat fall så har jag inget här att göra! Hon försökte få det där mailkontot att låta som godis, men jag bad henne kolla på de uppgifter hon just reggat i datan...tant skummade igenom detta, men det klickade inte alls!

Så jag pekade ut senaste anställning...vad stod det där månne? Jaha, hade jag vart anställd som webdesigner och illustratör eller?! Men det skulle ge mig enormt mycket att skapa ett mailkonto sa du??? WORD??? Hmm...låt oss gå över till "dina utbildningar"...pekade ut för damen de skolor jag gått i och förklarade för henne att jag var nog överkvalificerad för att nöja mig med ett sketet mailkonto när i mina kontaktuppgifter det redan existerade en mailadress och med tanke på yrket och utbildningar så...NEJ FÖR FAN!!! Så låt oss säga att jag fick gå till kursansvarig och VIPS så var jag avanmäld från den kursen...MEN med a-kassan intakt!

Japps...så var det med SFI storyn hahaha...kommer fan aldrig glömma det!!! Anyway det jag har roat mig med undertiden jag INTE klottrat här eller förlorat inlägg...är tapeter...tapeter...och jag valde att tapetsera det jävligaste rum i huset, min blivande ateljé/förråd. Jag har skådat vinklar omöjligare än omöljigast...tapeter som bara pfft sprack å där stod man med en A4 i handen istället för en hel våd. Jag har fått skruva loss de förbannade vattenrören för att kunna sätta tapeten snyggt bakom istället för testa lapptäcke teknik, jag har wreslats med en vattenho som jag fått skruva av från väggen och på...för att inte tala om garderober , kartonger och annat otyg! Så japps...har vare sig orkat skriva eller ens med allt klet och irritation kommit på en endaste mening värd att sätta på pränt...ja om det inte skulle bli en harrang obegripliga svordommar i kombination med trolig kortslutning då jag droppat tapetklister i tangentbordet!

VARFÖR gör man sig omaket? Ja, snart är ju lägenheten helt klar och det lär väl innebära att man byter lya igen...brukar vara en naturlig följd det där *S*...vette fan varför egentligen?! Jag kanske skulle bli en sån som fixar lyor på heltid? Nya renoveringsobjekt hela tiden? MOHAHAHA eller ALDRIG! Nä, nu är det ninna nanna time...see ya later

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har du oxså en sån där blogg som bråkar till det ibland.
Vicka ena vá!

tisdag, oktober 24, 2006  
Blogger Min kopp te! said...

Tur att jag satt ner då jag läste ditt inlägg därför att om jag stått hade jag slagit huvudet i golvet flera ggr om.

Vilket jävla pannben!!!!!
Oh! My good vad synd jag tycker om alla som måste gå på vuxendagis!!
Det finns ju alla ggr högutbildade invandrare också inom data.

Fy fan vad du måste ha kokat över .
Jag skulle skrik-gråtit åt kärringen och fått åka i väg därifrån i madrasserad bil.

Denna storyn bara måste du visa ALLA tidningar i hela världen..
Se så! Gå och massposta ditt inlägg nu basta!!
:-)
Kraaaaaaaaaaam och du är jäääättteduktig som fixat med tapetseringen!!!!!!!!!!!!!

tisdag, oktober 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

Japps Agge...den driver mig till vanvett...så hann jag inte spara sidan och preciiiis när man fått till det så bara POFF?!

tisdag, oktober 24, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S*...tycker du det Ankie? Ja, det var banne mig en sak jag aldrig kommer glömma, förhoppningsvis så ser det ju inte ut så längre för det var ett par år sedan men å andra sidan har jag haft arbetslösa perioder då jag jobbat inom restaurang & japps...vuxendagis är verkligen något som fastnat, för någonstans så blir man behandlad som mindre vetande!

tisdag, oktober 24, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home