MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, november 22

Bilen från helvetet & dagens bravader...

Skulle hjälpa syrran dra iväg sitt flyttlass, så knata över till henne med kidsen. Det var hennes första gång i flyttbil, så jag skulle agera psykiskt stöd åt denna traumatiska upplevelse samt hjälpa att bära.
Jorå, muskedundret stod parkad & fylld till bredden, avfärden gick bra...inte så avancerat direkt. Tur för oss så var farbror blå inte ute på vägarna, vi packade in oss 4 pers hehe. Det börjar med radiohelvetet inte funkade...eller ja, ljudet snarare! Så vi pillrade & pillrade...men den höll käft?!

Sen blåste den ena fläkten iskall luft rätt i pannan på mig (gick inte att ändra riktning så klart), så man kände hur hjärncellerna gick i vintervila, samtidigt...de andra fläktarna blåste asvarmt så man höll på få bysten stekt?!

Och efter ett tag så började det lukta bränt när vi nästan är framme på nästa destination, och självfallet börjar bilhelvetet tjuta, det blinkar en varning på oljan...(och för övrigt så hadde de GLÖMT fylla på spolarvätska, eminent i slaskväder?!) och ungefär då tog syret slut och vi asgarvade resten av färden.

Vi skämta om att bilen kanske brinner upp på vägen dit, så slipper vi bära upp allt...enkel flytt liksom eftersom möblerna/sakerna skulle förvaras hos nästa syrra innan huset är klart! Att det var helvetesbilen, vad betyder den där varningen? Eftersom vi var packade som sillar så kunde vi inte ens kolla hanskfacket om de kanske hade en instruktionsbok! När vi väl krånglat oss ur bilen, så kolla vi facket...öööh tomt jaha ja! Syrrorna hade glömt sina telefoner... så jag hala upp min så hon kunde ringa & höra sig för!

Först å främst...tjuter oljelampan ska man stanna (eh jo säkert, men syrebrist så funka vi skitbra som självmordskollektiv)! Second of all...bilen skulle inte rubbas en millimeter (vi var på andra sidan stan utan typ sl-kort, backup bil?!) ELLER så kunde vi ha förmånen att ta en taxi till nästa mack, hyra en NY bil & lämna våra nycklar! Jo, låter asbra eftersom man säkert har 1500 hundra att langa upp i deposition bara så där TVÅ gånger på en dag???

Vad mer...ena syrran paja nästan sitt skadade knä när hon rummla runt i trappen med kartonger, den andra skar sig direkt på första kartong-turen. Det känns som min svank numer är nere vid knävecket och axlarna sitter i öronhöjd! Och jag är säkert 5cm kortare av allt konkande *S*.

Åh...vi passade på att dra ihop syrrans nya soffbord (tidig julklapp). Jag har TVÅ syrror till min hjälp, de får ett varsitt ben att skruva fast?! Jag hinner dra ihop två ben själv medans de letar efter HÅLET (och den ena är lebbelina va, HON borde väl hitta i mörker?!). Sanna mina ord, dom förvånade mig djupt hahaha! Min fina kommentar som fick dem att garva: Meh, stoppa in fingret där bakom och känn efter vart hålet är för fan, sen ere bara å stoppa in!

Ja, den kan ju tolkas på fler sätt kanske...speciellt när alla ligger med arslena i vädret och försöker pricka...hålen *S* varav en syrra sitter uppkrupen på soffan för att iakta spektaklet!

Hmm...vad mer (ja bordet fick vi ihop, mitt eget skruva jag själv ihop på en kvart igår?!) jo, när vi ska ta den dundrande lastbilen from hell därifrån, fick köra den, den va "nyservad" så oljehalten va nog bara för hög (...eh JA eftersom det blinkade HI så är det väl inte ett mirakel) ja, vi har skrattat...hög olja, den säger hej kanske...jo, syrebrist kan få en att flippa för mindre!

Och vad händer?! Jag upptäcker att jag tappat mitt favv-ocerat...min älskade mössa försvann på vägen?! Jag har EN mössa, min flummiga lilla mössa, min perfekt uttöjda huvudbonad, min älskade luddiga vän är BORTA! Spårlöst försvunnen!!! Tro mig jag är UPPRÖRD! Den var min vän under alla hundpromenader i polarvindar, min kompis på dåliga hårdagar, min trognaste tuss i precis rätt färg för att matcha allt i min garderob inklusive mitt hår & ögon (jodå, den kan VISST va en assesoar så det så 'fnys*). Vet ni HUR lång tid det tar att hitta den ultimata mössan? Vet ni HUR många mobbade mössor jag provat? Vet ni det??? *drama tar mig för hjärtat & klämmer en krokodiltår akompanjerat med ett snyft*

Säkert den där brinnande satans jävla plåtlåda som snodde den, bara för jag på hemvägen lyckades hitta volymknappen och vi fick musiiiik!

Smarta syrran...ja, hon tänkte med hela arslet...hade lånat ut sin bil till pappa, så när vi är på väg tillbaka till macken...HELLU, hur ska vi ta oss hem nu då? HUR tänkte du? Och hur smart var papsen den jäveln? Han kunde väl kommit senare & hämtat bilen?! Han är ju pensionär nu för tiden, så han har väl hela dagarna till att slaffsa runt...behövde han ta den MITT NU?! Jo, så det blev taxi hem... mackpersonalen bara joo men gå ni till hamburgerhaket så kan ni fixa en taxi, det e ju liksom mecka där! JO ELLER HUR EN VARDAGAFTON SOM DENNA, NÄR DET ÄR SATKALLT (OCH MIN MÖSSA E BORTA)!

Fick ringa på en medans vi hade utomhuspicknic med baugetter hahaha...ja what a day. Väl ute vid porten...klockan va visst över 21 och hon hade inga nycklar?! Amen jesus...vilken TUR att åtminstånde jag hade med mig min lur då! Och ungarna var VILDA när man kom hem astrött... å så mysigt NOT!

Ja...utöver det hela så är jag barnvakt i gryningen imorgon, kan det bli bättre?! Jag hoppas det! Nu ska jag ha en sörjande cermoni för min mössa...mmm!

Etiketter: , , , ,