MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

söndag, november 18

Irriterande reklam...

Jag tycker det har gått en aningens över gränsen med viss reklam, jag blir lika irriterad varje gång jag hör den "MTV suger kuk" reklamen tänker jag på...asså seriöst, ska det vara reklam? Roligt? För vem då?

Okej, jag vet en...sonen garvar arslet ur led varenda gång han hör den och jodå, han har memoriserat hela jävla skiten och jorå...han driver mig till vanvett med den ibland, ibland undrar även han varför dom spelat in sånt som reklam.

Små barn sitter & säger sug kuk som knappt klivit ur blöjorna...man sitter i bilen, kanske har radion på & barn i baksätet och vad får man? Ett utlägg om kukar i radioreklamen?! Nä, vill man ha humorprofiler som rabbla gojja i radion/tvn så kan de väl åtminstånde komma på bättre saker, det känns lite som toa-humorn...greppa the lowest of the low så kanske man kan få något fniss här & var.

Vi lever i ett samhälle där man försökt få killar & tjejer i skolan att sluta säga hora och andra otrevliga fraser, men suga kukar som reklam verkar ju vara ett steg mot rätt riktning då, eller? Och när de kör på den där reklamen, så tillslut så lyfter ingen på ögonbrynet längre...man säger Gomorrn horan till grannen, tjena bögen jag vill ha en korv med bröd?

Eller hur ska det sluta egentligen? Ska inte vi som vuxna fundera lite på saker & ting? Hur kan vi kräva att barn/tonåringar ska ha ett bättre språk medans vi lyssnar på reklam med könsord?

Vad var det som det hette: Barn gör inte som man säger, barn gör som du gör...
det tycker jag flintivar & mtv makarna kan ta sig en funderare på. Och reklam är något som pumpas på ofta...väldans ofta!

Ärligt talat...det är inte det språk man vill höra konstant, det är sånt språk jag helst inte vill att sonen ska använda. Men ska jag då tycka att det är okej att användas i reklam? Hur ska jag förklara skillnaden då? Det är okej när en kändis använder det i en reklamsnutt för mtv för att...???

Jo...jag börjar kanske bli gammal...eller så är jag komplett humorbefriad?! Vad tycker ni? Å vad tycker ni med barn??

Etiketter: , , ,