MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

tisdag, oktober 23

Sankta Red asflabbar...

Jorå...jag har blivit "utvald" att hjälpa mig själv till en rejäl blåsning heeeela vägen från afrika, så har de hittat just min mail...jag ska bli rik oxå...goddamn!!! Bättre än lotto!
Eller är de helt ute å cyklar nu kanske?! Läs & dö av skratt (å tänk på de fån som går på det hela...STACKARS STACKARE) Och...om jag blivit utvald...hur valde dom? Hur korkad ska man vara för bli vald? Hmm...å inte ens vet de vad jag heter *asg* SÅÅÅ speciell va man

Dear.

CONFIDENTIAL. With due respect, trust and humility, I write to you this proposal, which I believe would be of a great interest to you. I got your mail from a friend and distance cousin that just completed his own transaction, and has successfully left South Africa who's father died along side mine and he left before me for South Africa to advise on where to go or whom to contact, I have not heard from he since he left South Africa,
But I’m sure that he left together with his family to start a new life in United State of America. That is the reason why I decided to contact you in other to assist my family. I am Mr.Tapiwa Tafadzwa the oldest son of late Mr.Tafadzwa Kudakwashe, who was the Chairman" of the farmer’s co-operation in Zimbabwe. During the current war against the farmers in Zimbabwe from the supporters of our President Robert Mugabe to claim all the white-owned farms to his party members and his followers, he ordered all white farmers to surrender all their farms to his party members and his followers.
My father was one of the best farmers in our country and because he did not support Mugabe's ideas, Mugabe's supporters invaded my father's farm and burnt everything in the farm, killing my father and made away with a lot of items in my father's farm. Before his death, my father had deposited with one of the Security Company in Johannesburg, South Africa the sum of (US$35.214.000.00) (Thirty Five Million, Two hundred and Fourteen Thousand. United States Dollars). With my name as if he foresaw the looming danger in Zimbabwe.
This money was deposited in a box as germ stones to avoid much demurrage from Security Company. This amount was meant for the purchase of new machines and chemicals for the farms and established of new farm in Swaziland. He made every document with my name both the certificate of depository. Then after the death of my father, we decided to move to the Republic of South Africa where he had deposited the money in the Security Company as family valuables.

So, I decided to contact you to assist me to transfer this money out of South Africa because as asylum seekers we are not allowed to operate any bank account within South Africa. As the eldest son of my father, I am saddle with the responsibility of seeking a genuine foreign account where this money could be transferred without the knowledge of my government who are bent on taking everything we have got.
The South African government seems to be playing along with them. I am faced with the dilemma of investing this amount of money in South Africa for fear of going through the same experience in future since both countries have similar political history. Moreover, the South African Foreign Exchange Policy does not allow such investments for an asylum seeker.
We have agreed to offer you 25% of the total sum for your assistance, 5% will be mapped out for any expenses that may be incurred in the course of this transaction and 70% will be for me and my family to invest in your country. All I want you to do is to furnish me with your full personal phone and fax numbers for easy communication.
You can contact me on the above Telephone /Fax: Number. Note that this transaction is 100% real and absolutely confidential.
Thanks and God bless as I await your response.
Cell. PHONE: + 27-783-913-235.
Fax: + 27-86 668 3833

Jävla nötter och nu vet alla att NEJ gå INTE på detta!!!

Etiketter: , ,

11 Comments:

Blogger Unknown said...

Vissa människor faktiskt går på detta...Men jag fattar inte hur..Hjärna nån?

ja men det är väl bara att svara då och skicka med telenumret/faxnumret till typ polisen
(08-401 54 54)
Undrar om du skulle få något svar :)

Jag läste något reportage nånstans om de som ligger bakom de här mailen..De sitter på något sjabbigt internet-cafe i typ Nairobi..Och lyckas främst lura av amerikanare pengar..(förvånar mej inte men så har jag också en jävla massa fördomar om amerikanare)

onsdag, oktober 24, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahaha...ja, eller till efterlyst :O så kan de ju ringa och roa sig!

Jo det var väl ett inslag i efterlyst där de lyckades få en intervjuv med nötterna.
Men jag fattar inte att folk går på dom här breven...hur naiv får man vara??
Okej Hulda 95, godhjärtad som få...men å andra sidan äger hon knappast en data heller :D
(jorå jag har oxå fördommar mot dem...har väl sett på Lenno när de frågar folk på stan YAIKS!)

torsdag, oktober 25, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahaha...ja, eller till efterlyst :O så kan de ju ringa och roa sig!

Jo det var väl ett inslag i efterlyst där de lyckades få en intervjuv med nötterna.
Men jag fattar inte att folk går på dom här breven...hur naiv får man vara??
Okej Hulda 95, godhjärtad som få...men å andra sidan äger hon knappast en data heller :D
(jorå jag har oxå fördommar mot dem...har väl sett på Lenno när de frågar folk på stan YAIKS!)

torsdag, oktober 25, 2007  
Anonymous Anonym said...

men det är ju ett klipp! varför blir aldrig jag utvald till såna här saker? jag skulle inte ha nåt emot att tjäna några millar... ;)

söndag, oktober 28, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S* Ja..jag är ju sååå speciell va & passar väl fint i fångdräkten speciellt med en pappersstrut på snoken :O

DÄRFÖR mumrik...BARA därför så får du inte sånna mail, men jag kan ju be dem skicka vidare till dig nästa gång jag får lov att va sådär speciell igen ;)

måndag, oktober 29, 2007  
Anonymous Anonym said...

när du nämner det...jo, jag tror att du skulle se bedårande ut i fångkläder... ;)

måndag, oktober 29, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahaha...nu e frågan VAD har de för kläder här? I usa kör de ju (iaf på film) orange overaller-matchar iofs mitt bordellröda hår!
Eller är det björnligans randiga? (Ja, jag erkänner jag läser Kalle & C:O när jag kommer över dom)

Är det blå "mysbyxor" med logga på, eller? Ja, så slaffsar jag ju omkring i liknande redan så steget e inte stort!

tisdag, oktober 30, 2007  
Anonymous Anonym said...

är inte säker, men har de inte typ antaltskläder a la landstingets snygga sjukhuskläder...? De kläderna i svart...så blir du något att bita i...svarta kläder och rött hår...ok det blir väl lite blekare om du har de röda håret till en blekt blå och urtvättad skjorta som är totalt oformlig...för att inte tala om ett par byxor som får vanliga mysbyxor att framstå som nån armanimodell i jämförelse... :)

onsdag, oktober 31, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S* Svart sa du? Hmm...jag tror jag måste ringa häktet så de kan komplettera min kollektion av samlarobjekt!
Kan ju gnugga ögonen efter sminkning så får jag den rätta slitna looken, blek med svarta blaffor som en panda?!
Underbart Mumrik...jag känner hur min nya karriär som stylist är i antågade, du är min inspirationskälla, min musa för 17!

Gud så woonderbaar!!! Och skjortan kan man ju klippa & slita i för att få en unik tunika i urban djungle modell...härligt :D
Tror jag måste skicka ett tackbrev till mr.Mombata eller vad han hette!

fredag, november 02, 2007  
Anonymous Anonym said...

http://www.frankesblogg.blogspot.com/


Henrik har ju oxå börjar leka med nätet.. herre min gud, vad ska jag ta mej till med er två..

söndag, november 04, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S* Ska kolla in han då, hittade han på facebook oxå!
Måste måtta tavlorna så ska jag sen tala om hur stora de är...har inte hunnit, har deadline imorgon så jag sliter mina tessar i stycken för att bli klar hahaha...allt ALLT har fuckat sig & jag har fått börja om *grrr*

måndag, november 05, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home