MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, april 12

Back in town...

Efter tunga shoppingräder runt 08 områdena så insåg pluskan att det var lika bra att tagga ut till landet om den skulle överleva!
Sagt & gjort så packade jag påsklovs-pojkens rygga och min egen lilla bag, vem pallar sitta i betongdjungeln och uggla?!

Och eftersom miss bright suttit och solat på balkongen, så inbillade jag mig att det skulle funka bra att bara dra på en väst...mmm...skitsmart tanke! Vi hinner knappt komma till danderyd innan det SNÖAR?! Ehum...jag & sonen höll på tappa ögonen...vaddå snö, visserligen är vi på väg norrut men inte är vi väl i norrland...vi har knappt lämnat stockholm ju?! Mina ben svullnade likt en pensio av bebben...tacksamt värre, man stånkade som en kossa bara för att rulla sig fram! (vägra åka hiss där folk pissar & har sig...tänkt behålla snoken ett par år till...var det svårt att fixa en jävla rulltrappa?!)

höhö...för första gången så har jag fått drafta ett inlägg för luren ringde hysteriskt...coolt

Fyfan vad jag hatar att åka till norrtälje...och när det dessutom SNÖAR helt plötsligt så blir man ännu gladare...not! Och till bussen dök upp var vi nästan grinfärdiga & klara hahaha...så damn kallt! Efter mkt om och men kommer vi fram, bussen har slingrat sig över halva vägen av plötsliga snön och mamsen finns ingenstans?! WTF DET ÄR SNORKALLT...men sonen han studsar omkring som en liten nisse!

Anyway...vi kommer fram & jag kramar min latte...mamsen dammar av grillen "super de lux" och medans hon pillrar med köttet så skryter hon om vilken grillkung hon är, hennes vännina som var där för ngn dag sedan var helt lost med grillar och bla blaaa blaaa...försöker ignorera ljudet...så plötsligt står hon med krävande min framför snoken på en...och hon har 42 frågor om grillningen?! Ehum...asså hon va ju "the shitt" nyss??? Kan ju inte låta bli att driva med henne... vad ska jag hjälpa grillkungen med månne(tänker inte luras in att vakta grillen tss...)??! FRÄÄÄÄS...sen stövla hon iväg till sin grill bland snöflingor & petunior eller vad 17 hon har för blomster...hehe...markservice är alltid trevligt och jag tänkte inte pillra på grillen idag!

Varför är morsor så jobbiga??? Sen var man tvungen att titta på alla hennes blommor...jaha den har fått skott & kommer du ihåg den där...den va halvdöd...titta nu...bla bla blaaa?! Man trippa som en fjantig väääldigt "intresserad" botaniker medans tantish veva upphetsat vid varje blomster! Började ångra mig att jag åkt ut till buschen...fyfan fick ju plågas någon km med koblaja stank & allt...sen ska man glo på blommor?! Ser jag ut att va skogsmulle eller?!

Letade rätt på ett tangentbord hos mamsen...har ju liksom inte vant mig vid att mitt arsle är större än en ladugårdsdörr, så förra veckan lyckades jag spilla en liter latte rätt ner...så går det när man vänder sig om...man är plötsligt en elefant?! Och jaa då...papsen skällde på mig...man ska icke hava drycker brevid en dator...iiiinte bra (och gissa om jag har min kära latte brevid idag igen, jag gillar att leva på "the edge" mohaha).

Och vad händer ute på landet månne?! Man tror sig åkt dit för att softa...nää då huggs det ner folk (åkte förbi poliserna när de sökte gossen) och när jag sitter med latten ute på terassen så hör man en bil blåsa förbi...tänkte jaha snacka om att sitta i ett träd snart, jävla fartdåre...man slipper dem aldrig (där jag bor är streetrace ett dagligt inslag & jag avskyr ljudet och dofter av brännt gummi)...någon halvtimma senare så brusar det i luften av helikoptrar...polisbilar & ambulanser tjuter förbi...tänker inte mer på det....förrens brorsan kommer farande, nån grabb han känner ytligt har visst kört ihjäl sig?! Men vafan...det var ju han som blåste förbi när jag fikade?! Brorsan lyckas bryta benet på fyllan....amen hur går det till på landet egentligen??? Det måste vara en myt att det ska vara lugnt...händer ju mer grejer där än hemma...

När vi ska åka hem skådar man ett roadkill...någon evil sate har kört på haren...så det var DÄRFÖR påskharen inte kom med mitt ägg?! Fyfan...här har man ju väntat & väntat...vilka svin döda haren innan han lämnat mitt ägg?!

Mmm...det va min lugna stund ute på landet...snö, mord, död, brutna ben & blomjävlar... fan va skönt det är att vara tillbaka i betongdjungeln...andas gatudamm, svära över den pissande port-hundens blöta visitkort i hissen och skåda den galna grannen som verka lida av torgskräck...hon slängde sig in genom dörren i vild panik & tappa tofflan utanför...men vägra öppna och ta in den innan jag klivit in och det var safe igen?!

There´s no place like home....hahaha och eftersom mamsen ska köpa hönsskit till sina blommor så lär det dröja jäääävligt länge innan jag åker ut igen...

Etiketter: , , , , ,

6 Comments:

Blogger Fluffgubben said...

Allt detta PRAT om ditt ASS förtjänar ett fotgrafisk bevis snart hörrudu annars så kan man näppeligen tro på att det är så snyggt som du beskriver det..

//Norman

söndag, april 15, 2007  
Anonymous Anonym said...

Woohoo. Saknat din blogg alltså. D suger att va på landet för d mesta...faktiskt. City-girl här, helt klart..:)

söndag, april 15, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahaha säger du det fibbler, vaddå räckte det inte med de jag hade på andra bloggen?!

söndag, april 15, 2007  
Blogger RedAngel said...

hmm...fofina you say?!
Kan det vara en viss dam som försvann/bytte blogg?!
Typ boothyshakin musik, böcker & med förkärlek för ett visst land med mera sydlänska bredgrader?!

...är jag ute å cyklar elle??

söndag, april 15, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Nix..här krävs högupplösta närbilder :)

//Norman

måndag, april 16, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahahaha jasså fibblern säger du det

måndag, april 16, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home