MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

fredag, mars 23

Livets mörka mysterium...

Kom å tänka på det när jag stod & diskade, akompanjerad av radion...de körde gamla hårdrockslåtar och man ylade med av bara farten...

Härom kvällen körde de på mtv någon öööh såndär rock som jag inte riktigt kan greppa...det står en "svärmorsdröms" snubbe på scen...ni vet söt, välklippt & välstylad...men...det var den bilden det...så öppnar han käften & ska brista ut i sin skönsång eller pojkballad tror man...meeeen då börjar fanstyget skrika något obegripligt akompanjerat med en massa oljud?!

Jag kunde inte för mitt liv urskilja ett enda ord...det var bara vrååååål & slammer?! Jag kliar mig i skallen & funderar...asså deras fans, vad är det som de gillar egentligen? Texten är ohörbar om det nu en existerar någon text...ytterst tveksamt...musiken...asså... wraaaabaaa.. baaaambaaang?! Ehe?!

Okej...i princip kan man sätta ett kolikbarn framför en kamera samt ta en unge som flippat ut och dunkar på allt som kan frambringa någon form av oljud och... man har exakt samma slutreslutat...en massa jävla oljud helt enkelt!?! Och sure...man kan säkert headbanga till det oxå, med en vit rock med lååååånga ärmar på *S*!

Jag gillar all typ av musik NÄSTAN...men det där tog priset...då är epeleptisk transtechno fan bra i jämförelse...rent av bögschlager(...eller nä fyfan) & det har exakt samma effekt på mig...migrän kallas det med skvätt illamående om det håller på för länge.

Jag fattar inte...näe...jag kommer aldrig fatta vad fan som är bra, jag kan dampa ut i kastrullskåpet och skria ett mental vrål...men jag skulle aldrig inbilla mig att om jag bandade det & la ut på nätet så skulle jag kunna bli en asheavy rocker...fast sanningen är fan den att det skulle jag LÄTT kunna bli...för VART är skillnaden?!

Jag kanske är gammal...vad vet jag...men det brukar vara något med musik som fångar mig, om det är soundet, texten eller man får dansryck...men det där??? Näe, inte ens efter ett decenium på en divan och någon flummig psykolog vid min sida så kommer jag ever förstå tjusningen?! Det enda jag vet är att...det kan kosta pengar att försöka förstå sig på sån "musik" hahaha

Kan nån förklara tjusningen för mig...och nej jag är icke tondöv ännu...

Etiketter: , , ,

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kan det också finnas en negativ identitetsutveckling här? Det vill säga att man blir sin diagnos, i det här falet ADHD kanske?

Det förklarar i så fall din något fräna vokabulär och länken till Atention. Man måste ju "jobba" hårt för att leva upp till sin diagnos. Sen om folk tycker att du måste vara sjuk i huvudet pga allt du skriver så är det helt sant, för det har ju doktorn sagt som satte diagnosen.

Se inte min kommentar som ett inbrott på "bloggen" där jag bajsar i dina skrivbordslådor. Se det istället som en tankeställare och att diagnosen ADHD/DAMP enbart utgår ifrån ett endaste sammanhang, nämligen det mellan hjärna och beteende.

söndag, mars 25, 2007  
Blogger RedAngel said...

Men tjenis penis igen...jag har ICKE ADHD fortvarande din dumma gås!!!
Och jag länkar dit jag vill, om det stör dig så ta kontakt med en psykolog & red ut dina bekymmer där...är du månne länkpolisen eller?!

Mitt fräna vokabulär har inget med diagnoser att göra men frågan är varför du ständigt försöker slänga på folk diagnoser?!
Så om man svär så har man ADHD??? Intressant eftersom du är "sköterska" eller vad du påstod dig vara..du verkar ju dummare för var gång du öppnar käften!

Och om nu folk tycker jag är sjuk i huvudet så får det stå för dem, alla har rätt att gilla/ogilla det man skriver. Finns inget tvång att läsa här heller, eller hur!

Och eftersom du stör dig så mkt så VARFÖR läser du här??? Tvångstankar eller...?

*S* Tänk att du håller din galna fana högt...jag har ALDRIG påstått att jag lider av ngr bokstavs åkommor, jag HAR ingen diagnos på det & vill du vara så vänlig att inte diagnostisera när du inte är kompetent!

Och SORRY att jag dissa din musiksmak så du fick anfall, men jag gillar den ICKE :P men.kanske BARA för jag har inbillad ADHD eller nått *S*...schnälla jag tror jag måste gråta en skvätt nu & lida med dig!

söndag, mars 25, 2007  
Anonymous Anonym said...

Håller med dej man måste väl för i helvete höra något enstaka ord nånstans i texten iaf. Men nä då en enda stort primalskrik kan det vara . Så jag måste väl vara urgammal jag oxså. Nä tacka vet jag gammal hederlig hårdrock och vanlig rock.
Tack för mej.

måndag, mars 26, 2007  
Blogger RedAngel said...

Eller hur agge...vi är väl två gamla kärringar *S*

måndag, mars 26, 2007  
Blogger Fluffgubben said...

Att du ylar till hårdrock är lika naturligt som att din morsa stampar takten till Elvis.. IGENKÄNNING!
Om 40 år kommer du fortfarande yla till hårdrock medans dina barn tycker du är en stofil som inte gillar vad som är på tapeten just för tillfället
år 2047..
Torrt, sakligt, och to the point!

//Vännen Norman

fredag, mars 30, 2007  
Blogger RedAngel said...

*S*Jag kan även hiphopa ska jag säga dig...tanten hänger med i svängarna ;P och nog fan har man väl en elvisplatta i skåpen SÅ KLART...
hello, man måste se till att ha ett brett spectra på musiken så kidsen inte tror att 50 cent and da gang är de enda som sugit på en mic!
Sonen blir ofta förvånad över att man kan texter som är "nya" hahaha...minns att jag förvånades på samma sätt som liten

fredag, mars 30, 2007  
Blogger Gloom said...

You can't tell a man how to play,
It just aint that way...

måndag, april 02, 2007  
Blogger RedAngel said...

hahaha....gillade din pest eller kolera blog mr. gloom!

måndag, april 02, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home