MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, maj 25

Drippdropp vi grilla opp...

Ja...här i förorten har molnen legat tjocka...regnet har smattrat på och jahapps...vad gör man då? Förutom allt klotter jag roat mig med, så tog jag fram min ghettoblaster, placerade i köket & ut for små underbara dofter av nygrillat!

Jag kommer aldrig att tröttna på flintastek, denna stora saftiga köttbit...

Jag tackar den dag, då jag snubblade på min lilla leka-radhus-på-balkongen-i-höghuset grillen! Denna fejkstory funka skitfint en pissigt regnig dag & efter ha raffsat i frysen...hittade man en bit bakat också...men är livet underbart eller?
Utanför är det smällkallt, det droppar och är heeelt dränkt, här inne hade vi sommar, sol och picnick *S*...eller mnja nästan då!

Humöret floppade efter att sonen la en fotboll i min hängfläng glaslykta och en miljon blå glasbitar haglade över parketten, skulle klippa upp min pöse med köttet...hitta ingen sax & sonen minns inte vart han lagt den (att det ska va så förbannat svårt att lägga tillbaka saker?!)

Men...vem kan va surkärring när det dofta nygrillat? Inte jag iaf man bara mmmm...aaah åååh KÄKA!!!

MEN...nu vill jag ha sol också...nu saknar jag min kompis...speciellt när man har långledigt, så man kanske kan glida ut till sommarstugan & dricka kaffe med tallbar i häcken...diska utomhus *S* och allt det där softa flummandet man roar sig med!

DAAAH..kanske ska gå å köpa cigg eller nått...mmm en chokladbit kanske...mmm sounds nice! Ciao...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Flintastek, saftig??? Hmmmm..... Jag har nog inte rikigt samma åsikt om det trästycket.

torsdag, maj 25, 2006  
Blogger RedAngel said...

Uffe kan inte grilla?! Uffe bränner ner skiten till träflisa?

Sorry mannen, men mina ädla kunskaper i matlagning gör så att denna köttbit smälter som smör i munnen på en, den e saftig! Jag vet inte hur du misshandlar ditt kött ;)

Sååå...*flin* kan ju va det som det hänger på

torsdag, maj 25, 2006  
Blogger schmut said...

en minigrill?! för balkonger/radhus?

hade jag köpt en sådan hade den nog varit tvungen att ha inbyggd fläkt för annars hade våra syrliga grannar kommit farande. slutsats; jag har aldrig vågat grilla på balkongen

fredag, maj 26, 2006  
Blogger RedAngel said...

En elgrill Schmut...skitbra, man kan ställa den på spisen under fläkten, om man inte vill osa igen inomhus!

fredag, maj 26, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home