MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, april 13

Pimp my ride, rock style...

Var över hos syrran & käka lite middag, behövde slippa ifrån mina hallisar av ångorna i målarfärgen...

Så berättar lilla söstra om hur hon dresserat mamsen att gilla hårdrock...en väldigt roande story, höll på skratta ihjäl mig på hennes beskrivning & att jag vet hur mamma agerar i olika situationer. Syrran lyssnar på Manson...och ja massa annat kommer inte på nu...men dom SKRIKER, vrålar & för liv. Tänk nu på att mamsen paserat de 50 för länge sedan & har svagt hjärta...tänk er sen en liten tiny bil...en stereo som dras på någonstans runt 24-25 på ljudninvån.

Jag brukar ha i regel 17...om jag ska ha högt, ja jag e halv pensionär...klaga inte tack...anyway, manson brukar inleda sina sånger med ett tigervrål & sen tystnad...innan han gapar på om vad fan det nu är han väser...

Så tillbaka till bilen nu...VRÅÅÅÅÅÅL, paus... mamsen hoppar så högt av det plötsliga ljudet & med sina krampaktiga fingrar knutna mot ratten...så ah, även bilen tar ett skutt mot räcket på motorvägen, foten råkar visst pressa ner gaspedalen för att undkomma detta ljud...just som tårar ansamlas i mamsens ögon, hjärtat börjar slå...så kommer resterande avgrundsvrål från herr sminkade transan, förlåt...Manson menar jag. Återigen hoppar mamsen högt...börjar bli illröd i ansiktet omväxlande med vit, panikartad blick och totally gone...då börjar nästan lillasyster gråta, för att mamsen uppenbarligen försöker att köra ihjäl dem...mörda dem!

När mor återfått medvetandet & troligen hörselnerverna sakta börjar köra SVT´s testsignal live i skalleponken, så säger hon att nästa gång får syster förvarna...det kunde ju gått åt helvete, hon fick en freakin hjärtattack av oljudet.

Nu är dock mor tuktad...hon sitter & diggar med i rockens värld, även techno har mor anammat på gamla dar...hon är en modern mor minsan! Men frågan är vad hon innerst inne anser om det vi kallar för musik.
Med tanke på 70 talets BoneyM, Abba och allt det där andra konstiga, ett tag gilla hon dansband...så jo du, det har man blivit plågad av...kommer aldrig glömma ÅÅÅÅ ALBATROSS...MÄÄÄÄÄKTIGA AAAAALBATROSS & två kärringar som vagga sig över vardagsrums parketten likt två plågade jävla albatrosser, flaxande likt sista stunden var kommen... redo att skjutas på fläcken...

Vi mobbade & hotade vår mor så pass gravt att hon pimpa av Sten Åke and the jonglers, eller vad de nu heter, Elvis kan jag överleva..han är the King...men några Albatrosser på vift?! Nehe fan där drar jag min gräns!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

haha, Manson lyssnade jag på i yngre dagar om jag får be..
Nonpoint är mina älsklingar..

fredag, april 14, 2006  
Blogger RedAngel said...

*S*...Ja men...som om jag kan komma på något mer, storyn gällde ju manson å det var inte igår!

Du lyssnar ju på massa mer ändå =) så lista dem du om du vill... jag må då säga, du e petig!

Ah fan, hans rum e supernajs nu!!! Det stinker bara lite kulör...så man blir skadad!

fredag, april 14, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home