MySpace Layouts

RÖSTA EN 5:a OR ELSE... -> ^^Klick om du gillar det du läser^^

torsdag, april 13

Lappsjukan tar över...strike a pose, hit and run..

*S* Uppenbarligen fick Nisse & Chribba krampanfall över mina illusioner om tänkas bo i lilla staden, lilla byhålan eller...wtf ever!
Så här är det Chribstern...jag VET att jag INTE skulle klara det en längre tid...men jag kan väl få INBILLA MIG sa jag...akej!

Så här skadad är jag: Vi åkte ner till småland på en visit, stannade väl typ..om det nu var en helg eller någon dag mer....anyway...vi hamnade ute på en gård in the middle of fucking nowhere...utbudet på TV bestod av kanal 1, 2 & 4...bara det kunde få oss att ta till lipen, jo då det fanns en dator...men ingen uppkoppling till nätet?!

Sånt är viktigt...om man blir uttråkad, så man kan roa sig med något...att spela tabla (ett jugge kortleksspel) kan tillslut tråka ut en så till den milda grad att man slår ihjäl varandra av ren tristess och som alla vet så går de roligaste filmerna på alla andra kanaler...inte ens en musikkanal på TV´n är ju självmord bara det! Vi släpade ut de bauta stora högtalarna till balkongen, drog på en juggecd på högsta volym, lät kossorna & älgarna få uppleva UTLÄNNINGAR på en annan nivå liksom...en ny level i skog & mark...likt ozonförstöring...så där!

Så jahaps...vad göra annat än att käka? Broder min hade anammat friluftslivet...släpade mig & min syster på freaking skogsmullepromenader i TIMMAR! Ursäkta mig...jag är en citychick, jag röker, mina promenader består i regel av en tripp till komunala färdmedel eller kiosken alternativt affären...ja, eller då med hunden då den fanns i mitt liv.

Jag har inga nojjor för insekter, dom dödar jag gladerligen...men myggor...äckliga blodsuckers?! Och vi trava på, grät nästan, bad om nåd...KAN VI GÅ TILLBAKA TILL HUSET?! Och need I say på vår mulle promenad stötte vi inte på en enda kottskalle, inte ens Runar the älg! Freaking Betty Hare fanns inte på mils avstånd....bara myggor som dansa i någon mystiskt trance!

Väl tillbaka i huset...så ba aha...vad ska vi göra nu då? Hm..hm...hm..?! Ah, vi drar till gymmet! I sthlm vet vi hur gymmen ser ut...så glansiga & fina, maskiner som glittrar i skenet av spotsen, musiken som vibrerar i luften. Efter ha PROMENERAT till gymmet (ja jag GRÄT & storrökte på vägen dit för att slippa myggen..puffa som ett lokomotiv...) så kommer vi fram till något som tycks vara ett "centrum"?! Hm?? I förorten e centrum fan ett CENTRUM...detta var en korvkiosk & Hans Åkes minilivs...bara det?! Tänkte ehe...aha fliiin gym, killar...blinketiblinka lite...tills min bror drar upp en NYCKEL ur fickan?! WTF HÄNDER?? Han låser upp, syrran & jag håller oss för hjärtat...vafan...vad är detta?!

In på gymmet....visade sig vara en äcklig sunkig gammal gymnastiksal...i ett hörn fanns en dörr, man ba ooookej...nu kommer speglarna slå emot, masiknerna glittra?! Jo visst fan...massa äckliga gammla gympamattor...blåa låg spridda, en anordning likt en såndär man hängre kläder på & rullar in i garderoben trona upp sig i mitten?! Vafan är det där? Kolla maskinerna...öööh förhistoriskt fick en ny innebörd?!
Man kunde ana viss likhet med de ultramoderna i stan...men det såg mer ut som tortyrredskap, giljotiner & ja...vette fan vad. Ingen musik...sa åt bror att jag vill ha MUSIK...akej...rassel rassel..ut åker en antik super de lux jätte stereo modell 1983?! Funkar den? Ah...akej då! Musiken börja dunka & man kan slappna av lite...börjar köra lite, lista ut vilka antika metallåbäken som är till vad..men det blir satvarmt, så går & öppnar fönstret... i samma sekund skriker brorsan NEEEEEEEEEEJ, likt slowmotion vänder jag mig om...fönstret glider upp och...Å FY FAAAAAN I HELVETE....kobajs stanken väller in som en tjock förpestande dimma...får en att vilja hålla andan & DÖ, drar igen fönstret illa kvickt...men...det är försent, det stinker koblaja..jag mår psykiskt ILLA!

Dagen efter tjöt jag & syrran...vi vill till STAN...vi vill inte se ett granbarr till...och in till västervik vi åkte. Det var lite Stephen King varning där...vi var inte där under turistsäsong, folk liksom tittade konstigt, tystnade då man passera dem, vände sig om...man bara AH FREAKY, de kommer MÖRDA OSS!!! De kommer fan göra småländs hackebiff & salutera våren med, under en perverterad cermoni...jag vet det...IIIIIH MAMMA RÄDDA OSS, varför i helvete åkte vi hit?!

När vi åter igen var tillbaka i vårt safehouse ute på vishan så började vi höra i syne, jag & syrran...vi fimpade i en colaburk, ljudet lät som ett msn plonk...vi titta på varandra & bara hörde du? Nä nu jävlar är det dax att åka hem....

Skulle jag kunna bo där? Eh nej...gulligt men bara en helg fick håret att resa sig & längtan till stockholm pulserade mellan öronen & i själen...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Straffa mej hellre med herpes än att åka till Småland igen..
Lukten.. usch fyyfan.. Jag är härdad. Kan gå in på toan direkt efter mamma utan att spy. DÅ är man härdad. Men Smålands lukt.. Kändes som en käftsmäll ifrån Muhammed Ali..

torsdag, april 13, 2006  
Blogger RedAngel said...

*ASG*.....exakt

torsdag, april 13, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home